Majvors´

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Avfärd, ankomst och en maximalt utnyttjad eftermiddag……London Dag 1

1 kommentar

Mellandottern och jag har haft en underbar vecka i London. Synd bara att tiden går så fruktansvärt fort. Det var roligt att få åka dit på sommaren. Har varit i London många gånger men inte på sommaren. Bodde där och jobbade som Au Pair från sena Augusti till slutet av Maj, så jag missade sommaren precis. Nu var det varmt och skönt och blommor överallt. Tycker det är synd att vi inte kan åstadkomma samma blomsterprakt hängande i gatlyktor etc som där. Lite så är det när vi åker till landstället i Dalarna, men Stockholm är hopplöst tråkigt i den bemärkelsen.

Vi hade superbra flygtider och flög på Måndagsmorgonen kl 8.30. Var där i god tid och hann fika på Starbucks. Deras kassaterminal var trasig så vi fick kaffe gratis! Älskar Terminal 2, sån skillnad mot 5:an som är helt kaos. Här är det lugnt och skönt och allt går fort och smidigt i tex Säkerhetskontrollen.

Nu är vi äntligen på väg….

Frukost!

Framme på Paddington Station!

Kom fram till Paddington Station strax efter kl 11 Engelsk tid. För tidigt att checka in på hotellet och vi var hungriga så vi gick till ett ställe, där vi kunde sitta och få plats med väskorna, för att äta lunch. Det blev varsin Carbonara. Gott för att vi var hungriga men inte särskilt mycket smak på den.

Sen gick vi till hotellet, som bara lågtyp 200 m från Stationen, och chansade på att vi skulle kunna få checka in tidigare och det fick vi!

Hade läst lite om hotellet på Trip Advisor och det är ju som alltid, folk som tycker blää och andra som tycker det är bra. Hade inga förväntningar direkt mer än att det är som det är på hotell i London. Trångt, små rum, ofräscha heltäckningsmattor etc . Var beredd på en Grand Lit (hade läst det fanns rum med två sängar men de heter Twin rooms och på vår bokning stod double room och de skulle ha Grand Lit) och att få trängas i samma säng. Viket är lika med noll sömn för mig! Men vi hade flyt. När vi öppnade dörren var det ett relativt stort rum med TVÅ sängar. Jippi! Så nöjd. Upplever att många är så missnöjda i såna där omdömen. Jag lade ett maxtak för 2 pers på Flyg +Hotell på 10.000:- och för den summan är jag nöjd av vad vi fick. Såklart det finns supertjusiga hotell som är större och fräschare men då kostar det skjortan. Jag levde på det där med två sängar hela veckan, haha 🙂

Ett otroligt bra läge var ju inte fel heller. Ett par minuter till tunnelbanan vid Paddington Station eller till Lancaster Gate. Eller om man ville typ 15 – max 20 min promenad till Oxford Street. Samt många bussar i krokarna.

Vi valde att promenera ner till Oxford Street rätt på en gång vi anlänt, då Primark och Victoria Secret stod överst på dotterns lista.

Sjukt mycket folk på Primark så vi gav upp. Till och med dottern orkade inte kolla runt!

Victoria Secret var behagligare. Var där inne var vi i nästan en timme. Sen var det dags för lite ”Mellis”

Gick på en mysig Pub just around the corner.

Sen fortsatte vi vår runda och vi var på Abercrombie mm.

Spanade in Piccadilly.

På kvällen vart det en middag på en restaurang nära hotellet. Olivers… gå inte dit! Smakade inte vidare gott. Jag åt den torraste hamburgaren i världshistorien och dottern Ribs som var sådär. Det såg mysigt ut utifrån men näää ….aldrig mer!

Sen hem och sova och bli redo för nästa dags äventyr.

Ja det var våran första dag det. Nu stod sen klockan på 07.00 för att nästa dag kunna äta frukost 07.30 och vara up and about i tid för att utnyttja dagen!

Mer om den i nästa inlägg!

En tanke på “Avfärd, ankomst och en maximalt utnyttjad eftermiddag……London Dag 1

1. Jag har varit i London sommartid men det var åratal sen.
    Kul att se foton från er resa.