Majvors´

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Sandhamn

Jag har varit på konferens på Sandhamn Torsd-Lörd. Jättemysigt ställe. Jag hade aldrig varit där tidigare så det var jätteroligt att få åka dit. Det blåste hur mycket som helst, så behagligare väder kunde vi haft. Men det var ändå två fina dagar med en hel del sol.

Vi åkte taxibåt från Stavsnäs. Det gick på en halvtimme över. Inte så gungigt fast det blåste mycket!

Checkade in när vi kom fram. Mysiga rum och underbart sköna sängar.

Efter att vi fått fika vart det konferens fram till lunch. Vi hade konferensrummet en liten bit bort på området. Där i krokarna höll världens tamaste fågel till! Bardisken i utebaren var hens residens!

Sen var det lunch och mer konfererande innan det vart kaffe igen. Mycket mat och fika. Gott. Jag tyckte generellt det var stor variation på maten. En del var supergott och annat smakade inte mycket. Men allt var fint och läckert upplagt. Likadant med vinerna. En del supergoda andra mindre bra. Helhetsbetyget blir ändå väldigt bra.

När vi fått eftermiddagsfika i oss var det dags för en guidad 2-timmarspromenad runt på ön. Mysigt att gå runt bland hus och genom skogen ut på stranden. Bra guide men synd att det blåste så förb….at, det förtar stämningen liksom!

Efter promenaden var det gött att komma in i värmen. Vi klädde oss i badkläder, badrockar och tofflor och gick ner till det varma sköna Spa:t. Några badade, jag och några andra bara satt och njöt i de sköna stolarna med ett glas vin.

Sen var det dags för fördrink med Champagne och sen middag. Mycket gott och trevligt.

Jag hade gått upp kl 05 på morgonen för att bli klar och ta mig ut till Stavsnäs i tid till taxibåten. Så jag var supertrött efter middagen och gick och lade mig vid 23.

På Fredagen fortsatte vi konferensen med avbrott för förmiddagsfika och lunch. Sen efter eftermiddagsfikat så var det drinkskola på programmet. En härlig bartender, Rickardo,  lärde oss att blanda drinkar. Först visade han fyra olika och sen fick alla välja en var att blanda själv. Jag valde en Caipirinha. Den vart toppengod.

Sen satt vi kvar några stycken och smuttade på våra drinkar, pratade och skrattade.

Lite senare bytte vi om och samlades i konferenslokalen för att tacka av en kollega som går i pension.

Efter det var det en Cava till fördrink och sen en god middag. Det var så härlig miljö att vara i. Mysigt överallt och så fin restaurang att sitta och äta i.

Var ganska trött även denna kväll så jag lade mig vid 23.30 rycket. På Lördagsmorgonen var det frukost och sen hemfärd. Lite besviken på Lördagens frukost dock. Baconen kom ut 45 min för sent, efter någon fadäs i köket. Äggröra och bacon är för mig det absolut viktigaste i en hotellfrukost. Men tog äggröra och en god skinka i stället. Gott men not the same!

Kom hem på Lördagseftermiddagen och åkte och handlade mat och lite annat. Sen hämtade jag äldsta dottern och pojkvän och vi åt hos oss. De åkte till New York i morse. Så det var mysigt att få träffa dem lite innan. De blir borta ca en dryg vecka.

Maken och Yngsta dottern är på landet och myser. De åkte upp i Fredags och kommer hem i kväll.