Majvors´

Det goda i livet, dvs familj, resor, mat, vin, skrivande, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Dagen i dag…

Lämna en kommentar

Känner mig helt slut! Upp ”tidigt” (08.00) i morse, trots att vi kunde haft sovmorgon. Det hade vi bestämt gemensamt maken, jag och yngsta dottern då vi skulle iväg in till Ludvika på massa ärenden.

Men jag kom i säng sent i går. Vi tre (de stora tjejerna är hemma) kom upp till landet först vid 22.30, sen kollade vi på TV och fast jag egentligen var helt slut kom jag liksom in i andra andningen och blev pigg. Satt uppe och läste när de andra gick och lade sig.  Lade mig strax efter 01.

På dagen hade jag varit hos min terapeut. Det var därför jag var helt slut. Det är livräddande samtal som hjälper mig att hantera rädslan för återfall och dödsångesten jag har, men är samtidigt lika dränerande som alla andra undersökningar som har med cancern att göra. Fint med samtalen är att jag börjar förstå varför jag mår som jag gör och varför hjärnan slutat fungera i vissa avseenden som tex minne och koncentration. Vi börja få någon form av struktur på mina tankar och mitt mående så vi har något att börja jobba med i höst.  Det kommer upp en hel del annat också på våra samtal. Så skönt, att jag inte tagit tagit detta tidigare…men bättre sent än aldrig heter det ju!

Hur som, idag var det iväg tidigt och först på Loppis, sen jagade vi runt efter Markiser och lite annat. Men vi hittade inte allt i Ludvika utan åkte och lämnade det vi handlat och åkte sen vidare till Borlänge. Där fick vi tag i markiser och lite inredning till dotterns rum här på landet.

Jag köpte grymma Pelargoner. Jättestora! Kostade bara 69:- styck. Hemma i Täby får man en liten skitpelargon för samma peng, sådana man får 4 st för 100:- här!

 

IMG_9749

Nu monterar maken och Lillfia nyinköpa möbler och sen ska de basta och bada. Jag fixar middag under tiden. I kväll blir det en fläkfilégryta med grädde, dijon, parmesan, västerbotten, basilika och till det potatis eller ris.

IMG_9753.JPG

I kväll blir det nästa avsnitt av ”Karl för sin kilt” en favvo som vi upptäckte det kommit fler avsnitt av….nice!

Ha en skön kväll!

 

Lämna en kommentar