Majvors´

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Så här blev det….

Lämna en kommentar

Marinerar lammytterfilé för glatta livet för att förbereda middagen. Maken och dottern är ute och fiskar. De tog båten på trailern och drog iväg till någon sjö. Det var vid 14 och de är än inte tillbaka nu vid 19.00. Kanske stor fiskelycka!

Denna bild fick jag skickad till mig på eftermiddagen:

IMG_9762.JPG

Jo då, flytvästen är på under jackan!

Tog några bilder i dotterns rum som hon har här på landet. Vi handlade ju lite till det i går. En ny matta och en soffa. Letade fåtölj men hittade ingen bra och som hade rimligt pris. Så det vart en liten soffa på IKEA för 599:-, lite kuddar och en filt därifrån och en matta på Rusta. Så hon fick typ ett nytt mer ombonat rum för en 1000-lapp! Tycker jag var schysst!

Så här blev det….

 

IMG_9767

IMG_9774.JPG

IMG_9766

IMG_9764.JPG

IMG_9765

IMG_9770.JPG

IMG_9771.JPG

 

IMG_9772

Hon är helnöjd! Jag tycker det vart kanon! Dubbelt så stort rum som hemma. Men hemma är hon ju sällan på sitt rum. Är hon inte i skolan så dansar hon eller pluggar i köket. Så hon typ sover och spelar dator där. Här på helger och semestern är det ju schysst att ha det nice och tex kunna ta med kompisar och det har hon ju verkligen plats för. Mellandottern har rummet innanför (som man ser dörren in till på bilden) och hon har dubbelsäng och också plats för kompisar.

I går kväll serverade jag min fläskfilégryta i mitt nya loppisfynd! Riktigt nöjd med både grytan och fyndet, en Höganäsform!

IMG_9754.JPG

Har flera olika uppsättningar porslin här så matchade denna gång Höganäsformen med de bruna tallrikarna och en duk i brunt och blått. Älskar när det är fint dukat!!

IMG_9753.JPG

Ja nu kan jag liksom inte göra mer förrän jag vet att de är på väg hem. Inge kul att stå med maten klar och ingen kommer och allt blir förstört….

Fortsätter läsa min bok så länge. En bok som en danslärare jag hade förut och numer Fb-kompis, har skrivit och just släppt.

9789177390923_200x_som-nam-naa-elr-som-man-baddar-far-man-fan-ligga_haftad

Nu låter det som fiskarna kommer hem….

Ha det!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

