Majvors´

Det goda i livet, dvs familj, mat, vin, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Terreno Deli vs Vau de Ville…ett restaurangbesök HOS dottern och ett MED dottern….

Lämna en kommentar

I kväll har jag och yngsta dottern gästat mellandottern på hennes jobb. Hon jobbar på The Winery Hotel, på deras Terreno Deli.

http://www.thewineryhotel.se/

Det var såååå gott. Inte jättemycket folk när vi kom men sen knökfullt. Planen var att åka dit och äta i lagom tid så att hon kunde åka med oss hem sen. Men det vart så mycket att göra att hon inte kunde sluta när hon skulle så vi blev kvar och väntade. Fick bli lite efterrätt också….kaffe till mig och glass till dottern.

IMG_0809.JPG

Bästa servitrisen!

Väldigt mysigt ställe. Ganska litet och intimt. Det verkade finnas en våning till, men den var inte öppen denna kväll i alla fall. Rent och fräscht (på toan också, vilket jag alltid ser som lite avslöjande och ett riktmärke för kvalitén. Om det är skitigt där…ja då blir jag skeptisk till resten!)

IMG_0810

Uppskattade att det inte var tusen saker på menyn. Lagom mycket att välja på och som det såg ut, goda rätter. Vill absolut tillbaka och prova något annat än pizza, som det vart denna gång.

IMG_0779

Vi delade på en liten Ost-och Charktallrik som förrätt.

IMG_0796

Sen tog jag en Pizza Bianco med kantareller som extra, och dottern tog en Pizza Milano. Supergoda bägge två. Även om jag kanske inte tokälskade avocado på pizza. Vart lite ”jolmigt”. Men det är Mellandotterns favoritpizza så jag var ju tvungen att prova den. Det vägde upp kanon med kantareller på (det brukar inte hon ha) och jag är väldigt nöjd med mitt val även om jag inte kommer börja göra avocadopizzor hemma. Gillar biancopizzor över lag…alltså med créme fraiche och ost i stället för tomatsås.

IMG_0811

Sen när hon slutat, bad vi henne guida oss upp till The Roof Top. Så nice. Pool, bar och världens utsikt. Åt ena hållet över Bergshamraleden och vattnet bredvid och åt andra hållet över Mall of Scandinavia och Friends Arena. Läckert! Där skulle jag lätt kunna sitta någon kväll och sippa vin i kvällssolen.

Detta kan ju jämföras med Brasserie Vau de Ville på Norrmalmstorg, där jag och mellandottern lunchade förra Lördagen. De hade i och för sig ganska goda Croque Monsieurs och det var superskönt att sätta sig ner där i vimlet med trötta shoppingben. MEN, gick på toa, och det var så skitigt där och så där kladdigt på golvet vid toastolen som är så vidrigt. Då tackade jag min lyckliga stjärna för att jag inte valt Råbiffen som jag först tänkt göra!!

IMG_0715

IMG_0707

 

Enligt dottern är detta ställe jätteinne just nu. Man ska tydligen äta deras köttbullar. Men jag vet inte, det enda som lockar mig är läget när man är och shoppar. Blir det någon mer gång blir det nog i så fall bara något gott att dricka i solen efter avslutad shoppingrunda.

Snart blir det Kroatien och många fler restaurangbesök. Ser fram emot det sååå mycket. Ska bli spännande att prova maten och vinet där. Samt stränderna och det kristallklara vattnet!

De nya badskorna står redo 😉

IMG_0762

Ha de!

Kommentera

