Majvors´

Det goda i livet, dvs familj, resor, mat, vin, skrivande, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Påsk i Göteborg

1 kommentar

Nu är yngsta dottern och jag nere i Göteborg. Fick feber precis dygnet innan vi skulle åka, så hela resan vart hotad. Men blev, kors i taket, feberfri precis så jag orkade packa och åka.

Tog tåget på Långfredagens morgon. Allt funkade och vi kom ner i tid.

Åkte 08.43 och var framme i Göteborg 15.10. Lunch vart såklart en klassisk Tågräkmacka!

Väl framme på Hotell Liseberg Heden, så fanns inte vår bokning i systemet. Snacka kalldusch! Jag bokade i Oktober!! Men tillslut så fanns ett rum. Inte vet jag om hon hittade bokningen eller om vi fick ett nytt rum, men rum fick vi!

Vi installerade oss och chillade lite på rummet. Gick sen och åt middag på restaurang HUMM. Gott och trevligt men jag vart lite missnöjd över min Biff Rydberg som inte alls var en klassisk sån. Utan en som simmade i sås!

Dottern var nöjd med sin burgare i alla fall.

Sen tillbaka till Hotellet lagom till Let’s Dance och i stället för att titta på rummet kollade vi på storbild ute i hotellrestaurangen.

Sen vart det Go’natt!

I morse efter frukost…..

….så gick vi på Avenyn och tittade i butiker och shoppade lite.

Jag köpte en T-shirt.

Vi åt lite lunch på ett caféliknande ställe.

Vi var också en sväng i Saluhallen.

På vägen hem gick vi till HUMM igen och satt i solen på deras uteservering och läskade oss.

Nu chillar vi på hotellet en stund innan vi ska till Restaurang Ottomania och äta med ett 20-tal andra, Tävlingsdansare och föräldrar. Ska bli jätteroligt. Discodansarna kör i morgon och Hiphoparna på Måndag. Så jag och dottern gör lite utflykter i morgon också eftersom hon endast tävlar Hiphop.

Fick en fin påskpresent av dottern idag!

Ha en fortsatt skön Påskafton!

Glad Påsk!

En tanke på “Påsk i Göteborg

1. Göteborg är en härlig stad.
    Jag bodde där när jag var yngre och ibland saknar jag staden och atmosfären så otroligt mycket.

Hoppas ni får fina dagar, du och din dotter.