Majvors´

Det goda i livet, dvs familj, resor, mat, vin, skrivande, musik, dans, böcker, vänner och mycket mer! Sen också en del om den där jäkla bröstcancern!

Kanalbåtsfärd, grym mat i Camden…en bonusdag som heter duga….London dag 5

Lämna en kommentar

Efter Torsdagens äventyr hade vi bockat av det som stod på listan över vad vi ville göra. Nu var det två och en halv dag kvar som var oskrivna blad. Blev som en bonus liksom. Jag hade läst om Little Venice och tyckte det kunde vara mysigt att gå dit, men trodde inte vi skulle hinna med det så jag hade strukit det från listan. Men nu med drygt två dagar ”över” så hann vi ju. Så vi bestämde att gå dit. Det låg inte speciellt lång ifrån Paddington där vi bodde. Tog kanske en kvart att gå. Passerade fina båtar på vägen.

IMG_5476

IMG_5479

IMG_5478

Sen tog vi en av turistkanalbåtarna genom Regents Park, förbi London Zoo och till Camden.

IMG_5483

IMG_5482

IMG_5489

IMG_5492

IMG_5497

Längst kanalen låg flera kändisars hus och snordyra hus. Detta vill jag minnas guiden sa kostade typ 50 miljoner pund! Helt sjukt!

IMG_5501

Sjönära Kinarestaurang!

IMG_5504

IMG_5511

IMG_5512

Ok, erkänner att jag önskar att det vore min terrass!

IMG_5516

Så kom vi fram till Camden!

IMG_5519

Lagom till lunch. Hungriga som attan var vi och hela Camden doftade mat med stånd från världens alla hörn. Vi valde kött.

IMG_5518

IMG_5517

IMG_5520

I den ena kött och pommes och i den andra kött och friterad zucchini, ser inte mycket ut för världen men det var så fantastiskt gott.

IMG_5522

Till det drack dottern en Rhubarb Soda och jag en Ginger Beer.

IMG_5523

IMG_5524

IMG_5525

Sen gick vi ut på upptäcksfärd i Camden

IMG_5526

IMG_5528

Där är minst sagt lite speciellt…

IMG_5529

IMG_5531

IMG_5533

Så fina blommor utanför denna pub.

IMG_5535

IMG_5538

IMG_5539

Fantastiska fasader överallt.

Sen tog vi tunnelbanan in till Tottenham Court Rd. Gick en bit upp i kvarteren ovanför och hittade ett så mysigt område i Fitzrovia.

Fitz

En så mysigt ställe på Charlotte Street. Wahaca. Där åt vi ”mellis”.

IMG_5546

IMG_5550

Virgin Marguerita

Sen vart det en tur till Victoria Secret igen. Men jag orkade inte gå där en gång till så jag satte mig på serveringen utanför i stället.

IMG_5556

Där hade de mycket tjusiga toaletter, haha!

IMG_5562   IMG_5563

När dottern handlat klart åkte vi hem till hotellet.

Sen gick vi ner till en köttrestaurang i närheten Aberdeen/Angus steakhouse. Tyvärr bara dyrt och inte bra. Min köttbit var till hälften oätlig pga senor. tillbehören var ju ok, men så besviken på köttet. Bullrigt och nonchalanta kypare.

IMG_5671

 

IMG_5568

IMG_5576

Ser ju gott och fint ut…men nä…gå inte dit om ni är i krokarna!

Efter det gick vi hem och chillade på hotellet. Laddade för morgondagen som än så länge inte fanns några planer för…men vart hur bra som helst…

 

 

 

Lämna en kommentar